Projekt #ŚwietneDzieciaki

Projekt społeczny Śląskich Pereł

Akcja ma mieć charakter kampanii społecznej pokazującej dzieci z niepełnosprawnościami, które dzięki chodzeniu do szkoły i kontaktom z rówieśnikami lepiej się rozwijają.

Nasz projekt jest działaniem długofalowym, składającym się z kilku etapów.

Etap 1. Tworzymy album #ŚwietneDzieciaki

Prawie 8000 dzieci w różnym wieku korzysta z nauczania indywidualnego w szkołach masowych i integracyjnych. Dzięki temu #ŚwietneDzieciaki mają kontakt z rówieśnikami, poznają świat, rozwijają się i odkrywają swoje pasje.
Rząd jednak uważa, że #ŚwietneDzieciaki należy odizolować i zamknąć w domach lub gettach szkół specjalnych z internatami. Pomysł zmiany przepisów jest nie tylko podły, ale nielegalny – sprzeczny z ratyfikowaną przez Polskę Konwencją o Prawach Osób z Niepełnosprawnościami.

Poznajcie #ŚwietneDzieciaki, dla których jedyną prawdziwą barierą jest bezmyślność i pogarda urzędników Ministerstwa Edukacji Narodowej.

Album #ŚwietneDzieciaki#ŚwietneDzieciaki

Twoje dzieci to #ŚwietneDzieciaki? Dołącz do nas, napisz, prześlij zdjęcie! Zgłoszenia dzieci do projektu prosimy przesyłać na adres email: slaskieperly@gmail.com

Etap 2. Integracja poprzez sztukę

Projekt ma na celu integrację poprzez sztukę (muzyka, plastyka, mini formy teatralne). Podczas warsztatów stworzymy program artystyczny, w którym Świetne Dzieciaki zabłysną swoim talentem, a przy tym wzruszą i rozśmieszą widownię. Warsztaty są darmowe, a dzieci wystąpią podczas koncertów w placówkach oświatowych. Dołącz do grupy integracyjnej Świetne Dzieciaki!

Ogłoszenia o harmonogramie i miejscu spotkań znajdują się na Facebook’u, w grupie Świetne Dzieciaki. Więcej informacji związanych z tym projektem znajduje się w Aktualnościach i w naszych postach na Facebooku.

Zdjęcia z zajęć i występów, a także z koncertu galowego pt. „Świnka pieje na krzaku bzu” można zobaczyć w naszej galerii.

Występ grupy integracyjnej Świetne Dzieciaki w halo! Rybnik

Etap 3. Historie naszych bohaterów

Pierwszy i drugi etap naszego projektu spotkały się z pozytywnym odzewem ze strony rodziców. Piszą do nas, opowiadając swoje historie i z jakimi przeciwnościami muszą codziennie się zmagać.

To właśnie ich listy były naszą inspiracją, by w kolejnym etapie kampanii, pozbierać wszystkie historie i wydać książkę z opowiadaniami nie tylko rodziców, ale i samych bohaterów.

“To nie chore dzieci muszą uczyć się życia w zdrowym społeczeństwie – to zdrowi muszą zacząć traktować niepełnosprawnych normalnie. Nadal moja córka budzi sensację, kiedy idę z nią przez miasto. Im więcej niepełnosprawnych bierze aktywny udział w życiu społecznym, tym jest zdrowsze do nich podejście nas wszystkich” – opowiada jedna z mam.

Trzeba się poznać a wtedy przestajemy się bać i gapić, tylko dlatego, że ktoś jest inny. Tak właśnie zachowują się zdrowe i niepełnosprawne dzieci w klasach integracyjnych – pomagają sobie, nabijają się z siebie, przyjaźnią lub nie lubią, ale mogą się poznać i zaczynają rozumieć, że świat jest dla WSZYSTKICH!